Szanowni Państwo!
Uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 lipca 2024 roku Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. 2024 r poz. 1221), ASTRAL MEDIA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, ul. Henryka Brodatego 2, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi pod numerem KRS: 0000220883, NIP: 7282551819, kapitał zakładowy: 50 000,00 ZŁ, zwana dalej Operatorem, wprowadza następujące zmiany do umów zawartych przed dniem 10 listopada 2024 roku oraz powiązanych z nimi regulaminów.
Zmiany postanowień dotyczą:
- Zasad zapewnienia ciągłości usługi dostępu do Internetu i okresu dostępności poczty elektronicznej
Wprowadzamy następujące postanowienia:
Abonent będący stroną Umowy o świadczenie usługi Internetowej, w przypadku zmiany dostawcy usługi ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia tej usługi, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
Abonent żądający zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu może wypowiedzieć Umowę z Operatorem bez zachowania terminów wypowiedzenia określonych w Umowie. W takim wypadku Operator oprócz określonego w Umowie odszkodowania może żądać zapłaty kwoty w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak, niż opłata abonamentowa, za jeden okres rozliczeniowy. Wypowiedzenie Umowy z zachowaniem ciągłości świadczenia staje się skuteczne z chwilą rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę usługi dostępu do Internetu. W przypadku gdy rozpoczęcie świadczenia usług przez nowego dostawcę nie nastąpiło w terminie uzgodnionym z Abonentem, Operator kontynuuje świadczenie usługi Internetu na dotychczasowych warunkach do czasu rozpoczęcia świadczenia usługi przez nowego dostawcę, a jeżeli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę nie nastąpiło w terminie 30 dni od terminu uzgodnionego, wypowiedzenie Umowy z Operatorem ze względu na brak przeciwnego oświadczenia Abonenta staje się bezskuteczne, o czym Operator informuje Abonenta .
W przypadku zakończenia obowiązywania Umowy w zakresie usługi Internetu, w ramach której Operator zapewnił dostęp do poczty elektronicznej, której adres związany jest z nazwą handlową lub znakiem towarowym Operatora, Abonent może żądać zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 6 miesięcy od dnia rozwiązania Umowy.
- Prawa wypowiedzenia Umowy z uwagi na rozbieżności między rzeczywistym a deklarowanym wykonaniem usługi.
Wprowadzamy następujące postanowienia:
W przypadku występowania znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług telekomunikacyjnych, a warunkami określonymi w Umowie, Abonent po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego może, poza uprawnieniem do dochodzenia roszczenia z nienależytego wykonania umowy, wypowiedzieć Umowę z winy Operatora. W takim przypadku Operatorowi nie przysługuje odszkodowanie z tytułu rozwiązania Umowy przed upływem okresu zobowiązania.
- Zasad zawieszenia świadczenia usług
Wprowadzamy następujące postanowienia:
W przypadku, gdy Abonent opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę, Operator informuje Abonenta o zamiarze ograniczenia świadczenia tej usługi, jeżeli Abonent nie zapłaci zaległych należności w terminie 7 dni od dnia doręczenia powiadomienia.Po bezskutecznym upływie terminu, o którym mowa wyżej, Operator
może ograniczyć świadczenie tej usługi, chyba że jest to technicznie niewykonalne lub ekonomicznie niezasadne. Ograniczenie może polegać na zablokowaniu korzystania z transmisji danych.
Jeżeli po upływie 7 dni od dnia ograniczenia albo wystąpienia przyczyny braku możliwości ograniczenia świadczenia usługi, Abonent nie zapłacił zaległych należności, Operator niezwłocznie powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia tej usługi. Jeżeli w terminie 3 dni od dnia doręczenia powiadomienia, o którym mowa wyżej, Abonent nie zapłaci zaległych należności, Operator może zawiesić świadczenie usługi.
W przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości należności z tytułu świadczenia usługi, zawieszenie świadczenia usługi nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 21 dni od dnia wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego, pod warunkiem zapłaty bezspornych należności. Operator niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności z tytułu świadczenia usługi, wznawia świadczenie zawieszonej lub ograniczonej usługi.
Jeżeli w terminie 7 dni od dnia zawieszenia świadczenia usługi nie ustały przyczyny jej zawieszenia, Operator powiadamia Abonenta o zamiarze wypowiedzenia Umowy z winy Abonenta po upływie 7 dni od dnia doręczenia tego powiadomienia, w przypadku gdy Abonent nie zapłaci zaległych należności, na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta do kontaktu adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej.
Jeżeli Abonent uporczywie opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę, Operator powiadamia Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia tej usługi. Jeżeli Abonent nie zapłaci zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia o zamiarze zawieszenia świadczenia tej usługi, Operator może zawiesić świadczenie tej usługi.
Zmiany wchodzą w życie z dniem 10 listopada 2024 r.
W przypadku braku akceptacji zmian przysługuje Państwu prawo do wypowiedzenia Umowy w terminie do dnia 9 listopada 2024 roku. Informujemy, że w przypadku wypowiedzenia przez Państwa Umowy przed upływem okresu zobowiązania do korzystania z Usług, Operatorowi przysługuje prawo do żądania zwrotu ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania.
Przypominamy, że szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych przez naszą Spółkę znajdą Państwo na stronie https://astralmedia.pl/rodo/
Dokument: https://astralmedia.pl/wp-content/uploads/2024/10/Dokument-04.10.2024.pdf